2017-09-03

小燕子 jaskółeczka

Świekrowie śpiewają Tajfuniątku piosenki. Np. o... rzepce, którą dziadek próbuje wyciągnąć z ziemi (chyba cały świat zna tę historię). Dziecię najbardziej upodobało sobie piosenkę o jaskółeczce. Szczerze mówiąc, nigdy się specjalnie nie przysłuchiwałam, więc kojarzyłam tylko, że jest jaskółka, która przylatuje na wiosnę. Ładna piosenka, szkoda, że ma tylko jedną zwrotkę.
Pewnego razu Tajfuniątko rozpaczało. Nie wiem, dlaczego, ale żadną metodą nie udawało mi się jej uspokoić. Zdesperowana, zaczęłam nucić piosenkę o jaskółeczce, a Tajfuniątko zaczęło się kiwać i uśmiechać. Postanowiłam, że w takim razie znajdę hicior na youtube i dodam do Tajfuniątkowej playlisty.
Znalazłam.
I wtedy właśnie dowiedziałam się, że piosenka ma jednak dwie zwrotki...

小燕子,穿花衣
Jaskółeczka w barwnym stroju
年年春天来这里
co wiosnę tu przybywa
我问燕子你为啥来
pytam ją więc, czemu przylatuje
燕子说:"这里的春天最美丽"
a ona mówi: "tutejsza wiosna jest najpiękniejsza".

Na razie wszystko w porządku, prawda? Piękna dziecięca piosenka. Słuchajmy dalej:

小燕子,告诉你
Jaskółeczko, powiem ci
今年这里更美丽
w tym roku jest jeszcze piękniej
我们盖起了大工厂
Wybudowaliśmy wielką fabrykę
装上了新机器
zaopatrzoną w nowe maszyny
欢迎你 长期住在这里
zapraszamy Cię, byś zamieszkała z nami na dłużej!

Nagle zrozumiałam, dlaczego świekrowie zawsze śpiewają tylko jedną zwrotkę :D

1 komentarz:

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.