2014-06-11

radość jedzenia 饎

Dziś poznałam znak chi/xi 饎. Poznałam go dopiero dzisiaj, bo obecnie nie jest w powszechnym użyciu, a ja zobaczyłam go przypadkiem w obrazkowej encyklopedii znaków. Zafascynował mnie i zauroczył od pierwszego wejrzenia.
Pierwsza jego cząstka to shi 食 jak jedzenie, a druga xi 喜 jak radość, ukontentowanie, sympatia do, etc. No po prostu nie mogłam uwierzyć, że taki znak istnieje, jest przecież wyrażeniem mojej największej pasji - gargantuicznej radości obżarstwa. Znaczenie tego znaku to jedzenie (w sensie potrawy) oraz gotowanie.
Cóż. Ja pozostanę przy moim znaczeniu tego znaku, czyli niczym nieskrępowanej radości jedzenia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.