2013-11-07

畫筆下的老昆明 Stary Kunming spod pędzla

Pan Dong, który w tym roku skończył 68 lat, a w Kunmingu przemieszkał ponad pół wieku, wyszedł razu pewnego na ulicę i stwierdził, że wszystko zmienia się tak szybko, że on już za tym przestał nadążać. Pojął, że Kunming jego młodości znika w takim tempie, że za parę lat nic z niego nie zostanie. Zaczął więc z żoną chodzić po starych uliczkach, jeździć autobusami w dalsze zakątki i zbierać wspomnienia, a potem przelewać je na papier i płótno. Jego obrazy nie są być może arcydziełami. Za to uczucia wobec tego miasta zmieścił w nich wspaniale, wywołując łzy wzruszenia na twarzy niejednego Kunmińczyka. Tworzy w poczuciu misji - chciałby swoimi obrazami dać nowym Kunmińczykom szansę zrozumienia i pokochania tego miasta...

2 komentarze:

  1. Anonimowy8/11/13 03:09

    Witaj Tajfuneczko,nie wiem co się dzieje,ale filmik nie chce mi się otworzyć,coś z nim nie tak,bo inne mi się otwierają.Pozdrawiam Noneczka

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie nie wiem, co się dzieje. Już kilka osób powiedziało, że im się nie otwiera - a ja sprawdziłam i na amerykańskich, i na azjatyckich, i na europejskich serwerach - i wszystko w porządku. Będę myśleć, jak naprawić tę usterkę, ale zdalnie trochę ciężko... Przepraszam, zapewne to trochę potrwa...

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.