2013-03-24

jak się mówi mleko? 牛奶怎麼說?

Kąpię się. Dobiega mnie głos Pana i Władcy: Kochanie, jak się mówi mleko?
Jako, że mozolnie staram się podszkolić nędzną angielszczyznę mojego miłego, wrzeszczę: Milk!, ucieszona, że mam tak pilnego ucznia.
Chyba nie dosłyszał, albo nie zrozumiał, jak dokładnie, bo chwilę później znowu pyta jak się mówi mleko. Wrzeszczę "milk" jeszcze donośniej; okienko łazienkowe wychodzi na klatkę schodową, więc pewnie wszyscy sąsiedzi właśnie mają darmową lekcję angielskiego. Trudno.
Słyszę upiorny śmiech i ZB coś próbuje wykrztusić, w końcu wydusza z siebie: ja wiem, że milk, ale co z tym mlekiem?
Wychodzę zaręcznikowana z łazienki, nie mając bladego pojęcia, o co chodzi, a słońce moich oczu stoi przy lodówce z kartonem mleka w dłoni i zaśmiewa się do skrętu przepony. Nie rozumiem. Aż sobie nagle przypominam, że chińskie "牛奶怎麼說?" poza dosłownym znaczeniem ujawnionym w tytule ma jeszcze drugie, potoczne: co (w domyśle zrobić) z tym mlekiem?
Bo ono skwaśniało, mimo stania w lodówce... I wcale nie chciał się uczyć angielskiego... Buuuu... Ale za to od tej pory zawsze na to dwuznaczne pytanie jak się mówi łamane przez co z tym zrobić reaguję histerycznym śmiechem, odpowiadam "milk" i dopiero wtedy myślę dalej...

1 komentarz:

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.